Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie
Auteur Bericht
goudranet
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 18:00, 10/10/2010 Reageer met quote Naar boven

Even enkele opmerkingen (reacties):
- Persoonlijk vind ik een statief nadelig werken, omdat je niet wendbaar bent.

- Een Canon 1000D is helaas voor dit werk te langzaam, heb er zelf ook èèn, maar die gebruik ik nu voor Landschapfoto's.
Gebruik zelf momenteel voor luchtvaart fotografie een Canon eos 7D met 100-400 lens, maar dat is zeer prijzig.
Een oplossing is de 40D, zeer goed en ook goede 2e handse te krijgen.
Even ter aanvulling, neem op de 7D voorlopig geen Canon 500 mm vast brandpunt, de foto's worden niet scherp.
Vele Prof fotografen en ken ook enkele amateur fotografen zijn om die reden overgestapt naar een Mark IV
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 10:20, 12/10/2010 Reageer met quote Naar boven

Nogal een verschil, van een 1000D naar een 7D... Very Happy
ertussenin zitten hele leuke bodies, ik ben nog steeds zéér tevreden met mijn 450D, vooral op de Tv-stand erg strakke platen...helemaal na het veranderen van sRGB naar AdobeRGB..... Shocked

Statief is overigens wel leuk, maar inderdaad niet praktisch....
Ik heb nu een redelijk goede aangeschaft, maar merk dat ik m eigenlijk vrijwel niet gebruik voor het fotograferen van vliegtuigen....
Wel in het donker langs de Polderbaan, maargoed, dat is een ander verhaal....dat gaat meer om het totaalplaatje dan om de kisten....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
goudranet
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:32, 13/10/2010 Reageer met quote Naar boven

EHAM36L daar heb je helemaal gelijk in, maar een 1000D is naar mijn mening echt veel te traag.
Met de 450D heb ik geen ervaring dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Zoals ik al eerder genoemd heb is een goede tweedehandse 40D een uitermate goed toestel waar je veel plezier van zult hebben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Yorrick
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 19:39, 12/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Beste Devned

Zelf zou ik kiezen voor een 70-300 lens met een Sony Camera.
Op de meeste vliegvelden kun je dan goed spotten.
Een hele groote zware telelens heeft echt geen nut!
wij met onze kleinere lens maken net zo goed
foto's als hun. wil je meer weten bijv. een camera cleaner
mail me maar en ik zal je vraag beantwoorden.

Met Vriendlijke Groet,
Yorrick
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 6:52, 27/04/2011 Reageer met quote Naar boven

Ik gebruik een canon EOS 1000D schitterende camera. We kunnen wel zeggen dat die sloom is maar het gaat ook hoe je de foto's er mee maakt. Wink Er zit nu een 18-270mm VC op. Een Vibiration control of een Image stabilizer is zeeer handig op een lens(VC,IS). ik raad je de 18-270mm van tamron aan of een 70-300mm van canon.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht MSN Messenger
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:06, 26/06/2011 Reageer met quote Naar boven

Net upgrade gedaan ; Tamron 18-270mm f3.5-6.3 Di II VC.

Resultaten nog niet kunnen beoordelen, maar op het eerste gezicht niks aan te merken....Smile

Later meer.....

D.
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 21:35, 30/06/2011 Reageer met quote Naar boven

Update:

Ben zwáár tevreden voor het geld dat ik betaald heb, mooiere shots dan tevoren, véél scherper uit de camera zelf, en vooral de VC [ Vibration Control ] is echt een duidelijk pluspunt langs het winderige asfalt....
Gezien de EOS 450d een cropcamera is [ x1,6 ] kom ik met 270mm op ruim 400mm uit, méér dan voldoende voor mooie closeups en omdat 18mm ongeveer 30mm is, is het objectief prima te gebruiken voor normale shots, vooral handig met grote kisten, die ik met mijn vorige objectief niet vol in beeld kreeg....
enige nadeel is het scherpstellen, Tamron staat er een beetje om bekend dat dat vergeleken met canon-objectieven traag gaat, maar met wat oefening is dat geen probleem heb ik gemerkt.....
Gelukkig heb ik het voorrecht dat de Polderbaan in mijn achtertuin ligt....goed spotweer de laatste dagen Cool

Eindoordeel: Dikke aanrader voor mensen die niet continue willen wisselen van objectief, en een 'beperkt' budget hebben [ in de winkel rond de 500, ex-uv-filter, let op: 72mm, ouder model, nieuwe/huidige model is duurder en heeft 68mm en piëzo-motoren. ]
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 7:09, 01/07/2011 Reageer met quote Naar boven

Heb ook de tamron 28-270 en die hele erachteraan.. Laughing
Maar dezelfde.
Hij werkt prima! hier heb ik al mijn shots van paris airshow mee gemaakt.
Als je niet houd van lang scherpstellen zet je hem op MF en stel je hem scherp met je hand.(wat ook niet heel snel gaat tenzij je goed oefent)
Ik gebruik een CanonEOS 1000D ik maak snelle foto's op ISO 100
Mede dankzij de geheugenkaartjes kan je sneller knippen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht MSN Messenger
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 21:52, 01/07/2011 Reageer met quote Naar boven

Ja, al ben je met de burstrate wel afhankelijk van je hardware, de 450d kan volgens mij 3,5 foto/sec. aan maximaal, wel handig want je mist, mits goed getimed, weinig tot niks.... Very Happy

Vanmiddag een paar Italianen langs de Polderbaan gespot met analoge film.... Smile
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:25, 11/05/2012 Reageer met quote Naar boven

Wederom een jaartje verder omgeveer, om even terug te komen op dit onderwerp, ik heb een mooie Canon EF 24-70 2.8 L USM op de kop getikt [ waarvoor dank, Awax ] en ben vandaag eens eventjes uitvoerig wezen uitproberen....
Helaas is mij nu ook gebleken dat op winderige dagen IS best een must is, of het is een kwestie van gewenning vergeleken met mijn andere objectief.
Zodra het hard waait is het best lastig om scherpe platen te maken, het is een aardige windvanger om maar te zwijgen over gewicht [ combi op het moment ruim 1500 gram in het handje ]

Het formaat ben ik wél tevreden mee, al is het in mijn set-up geen echte 24mm [ cropfactor 1.6 dus ] maar ooit komt die Fullframe er.... Cool
Zodra ik eea écht goed stil kan houden [ dus weinig wind ] zijn de platen echt haarscherp.
Ook langs de Polderbaan is het mogelijk te platen met dit ding, vooral de grote kisten komen vol in beeld, croppen niet nodig dus.....

Het is zéker geen goedkoop objectief, maar mócht je Canon gebruiken, en hier tegenaan lopen voor een leuke prijs, NIET TWIJFELEN!!! [ vooral als je méér doet dan vliegtuigen fotograferen..Wink ]
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 20:28, 25/07/2012 Reageer met quote Naar boven

Nog een updatetje; ondertussen zo'n 2 weken in het bezit van een Canon 7D, de combinatie met de eerdergenoemde 24-70 L en de 7D geeft onwaarschijnlijk mooie platen vanaf het panodak op centrum, waarvoor dank Canon....een vereiste is wel dat het vrij windstil moet zijn [ of wind uit de z/zw kant Laughing ] want ik heb ongeveer 2 kilo in mijn hand[en] en ondanks de USM [ snellere focus heb ik nog niet gebruikt ] heb je met zoveel moois behoorlijk veel om scherp te krijgen, dat kost dus tijd.
de rest van de plekken op en rond Schiphol gebruik ik eerdergenoemde 18-270 van Tamron, en hier knelt de schoen, ofwel, nu zie en merk ik de beperkingen van het glas pas echt goed.
Misschien een kwestie van wennen, al gaat dat best snel met dit mooie weer.... Cool in amper 14 dagen tijd ruim 2000 foto's geschoten Confused [ gaat schnell met 8 fps ].
Anyway, hoop op zeer kort termijn een 50-500 of een 100-400 aan te schaffen...dat hóórt gewoon op de 7D, minimaal..... Very Happy
jellevandenbelt
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 15:35, 03/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Hallo allemaal,
Ik heb sinds een tijdje een canon eos 600d met 2 lenzen
Een 18-55mm van canon en een 70-300mm van tamron,
Is dat een beetje een goed spotting kitje of niet ik heb hem namelijk nog niet uitgeprobeerd op een luchthaven, wel in de natuurfotografie daar bevalt hij me erg goed
Althans heeft mijn body een stabilisator in de body zitten dus lenzen met stabilisatie is onnodig voor mijn camera misschien is dat een oplossing Question

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 18:41, 03/08/2012 Reageer met quote Naar boven

stabilisator in je body? nee hoor, Canon heeft dat niet in de EOS modellen...Wink
Canon heeft stabilisatie [ IS, VC, dat soort afkortingen ] in het glas zitten, 3rth party glas heeft het óók nodig...Wink
En de maat is prima voor de luchthaven.... Exclamation
jellevandenbelt
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 19:05, 03/08/2012 Reageer met quote Naar boven

EHAM36L schreef:
stabilisator in je body? nee hoor, Canon heeft dat niet in de EOS modellen...Wink
Canon heeft stabilisatie [ IS, VC, dat soort afkortingen ] in het glas zitten, 3rth party glas heeft het óók nodig...Wink
En de maat is prima voor de luchthaven.... Exclamation

http://www.cameranu.nl/nl/digitale-cameras/canon/eos-spiegelreflex/canon-eos-600d-ef-s-18-55-ii-is/h254_1007_168074/#tab-tbSP ga dan naar specificaties en sroll dan naar ben een dan ziet u het

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 20:57, 03/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Ja Jelle, wel kijken he...... Laughing je koop een KIT, dus icm een een lensje, te weten de 18-55 II IS, en kijk....daar hebben we de IS ofwel beeldstabilisatie waar je op doelt.....die zit dus IN je lens.....
Nogmaals, Canon maakt GEEN EOS bodies met stabilisatie ingebouwd, NIKON heeft er geloof ik wél......
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie