Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Anders
Auteur Bericht
Mobus
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 14:34, 28/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Hai allemaal,

Misschien hebben jullie de vraag al honderden keren langs zien komen, maar ik heb nergens een bruikbaar antwoord kunnen vinden die in mijn richting komt.
Ik zit met een 'probleem' ik ben op dit moment 15, en zit in de eind examenklas van 4T. Ik heb altijd al de droom gehad om piloot te worden maar deze nooit kunnen uiten, omdat ze dit 'raar'vinden van een meisje. Luchtvaart is namelijk mijn passie, ben iedere dag uren ermee bezig ook met o.a fsx.
Nu vraag ik mezelf af, zou ik piloot kunnen worden zonder de juiste vakken? Veder heb ik (vind ik zelf) alles in huis om het te kunnen worden, ik ben gedreven, heb dr een passie voor, weet er gigantisch veel vanaf... etc.

zou iemand mij een goed antwoord kunenn geven of kunnen adviseren?!

Met vriendelijke groet,
Mobus !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
renevdwal
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 15:10, 28/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Hoi Mobus,

Misschien kan je hier iets mee.
Succes met de opleiding.

http://www.leerwiki.nl/Opleiding_tot_piloot

Met vriendelijke groet,

René
tomhoogvorst
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 16:22, 01/09/2012 Reageer met quote Naar boven

Heey Mobus,

Leuk dat je ook iets met luchtvaart wil gaan doen! Ik doe zelf aan zweefvliegen is dat dan nooit een oplossing geweest om is te doen? Ik ben zelf 14 jaar en geniet er echt van! Woon jij toevallig in de buurt van Flevoland want dan kan ik jou misschien een dagje mee laten kijken bij ZcFlevo (clubwaar ik bij zit) Ik hoor het wel of stuur mij anders een PM dat mag ook.

Groetjes,

Tom
BTW,
Op Youtube heb ik ook een paar video's over zweefvliegen
www.youtube.com/MrTransavia
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 20:50, 01/09/2012 Reageer met quote Naar boven

Hey Mobus,

De verkeerde vakken hoeft niet direct een probleem te zijn. Beetje afhankelijk van om welke vakken het gaat, zijn er cursussen die je kan doen om de gedeeltes die je mist nog bij te krijgen. Even uit me hoofd heeft AIS Flight Acadamy (Lelystad) zelfs wat dingen in huis.

Verder is het ook handig om goed na te denken over het stukje na de opleiding, want dat is waar het bij de meeste mensen mis gaat. De opleiding zelf is best prijzig, en, helemaal met de huidige economische situatie, zijn er niet bijzonder veel vacatures beschikbaar terwijl opleidingsinstituten nog net zo hard piloten opleiden. Je kan een paar dingen doen om jezelf er wat beter voor te zetten, maar nog steeds is niks gegarandeerd.

Aantal voorbeelden. In Amerika zijn er een aantal vliegscholen waar je naast FAA brevetten ook JAA brevetten kan halen. De kosten zijn hier aanzienlijk minder (-40 tot -50%). Verder kan je ook ook vanuit een vliegclub een modulaire opleiding doen. Op die manier ben je wat langer bezig met je opleiding maar kan je tussendoor ook nog werken dus komt er wat meer geld binnen en heb je iets meer vlieguren. De beste optie is, in mijn mening, een (gedeeltelijk) gesponsord opleidingsprogramma ("Partial pilot sponsorship program" in het Engels). Dit is iets wat in Nederland niet voorkomt maar in het Buitenland iets meer. Om zo een opzet sponserd een Airline (gedeeltelijk) jouw opleiding en zullen ze jouw ook een tijd in dienst nemen nadat je de opleiding heb afgerond.

Kijk zeker even op op Airwork, daar heb je onwijs veel informatie hierover. Kan je daar je antwoorden niet vinden, dan hebben ze daar ook een Forum waar je wat op kan plaatsen (er zijn daar best vel mensen met kennis van zaken, inclusief piloten, piloten in opleiding instructeurs etc.).

Diverse scholen in Nederland hebben af en toe een infodag waar je even langs kan komen. Anders kan je ze wel bellen of mailen. Hou hier wel in je achterhoofd dat zo'n opleidingsinstituut erg veel geld aan je kan verdienen.

Paar linkjes:
Airwork
Professional Pilots Rumours Network

Vliegscholen Nederland:
AIS (Lelystad)
Martinair Flight Acadamy (Lelystad)
Stella (Teuge + Maastricht + Eelde)
KLM Flight Acadamy (Eelde)

Vliegscholen Internationale:
CAE Amsterdam
Epic Flight Academy

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Wynand
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 13:07, 23/09/2012 Reageer met quote Naar boven

Hoi Mobus,

Mobus schreef:
Nu vraag ik mezelf af, zou ik piloot kunnen worden zonder de juiste vakken? Veder heb ik (vind ik zelf) alles in huis om het te kunnen worden, ik ben gedreven, heb dr een passie voor, weet er gigantisch veel vanaf... etc. Zou iemand mij een goed antwoord kunenn geven of kunnen adviseren?!

Ik zou je als tip willen meegeven om zaterdag 24 november naar de Piloten en vliegscholen dag te gaan. Die wordt georganiseerd in de Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeerderbrug. De locatie is in die voormalige molen aan N201 tussen Aalsmeer en Hoofddorp.

Zelf ben ik er ook wel eens geweest. Vanzelfsprekend zijn er piloten en instructeurs van vliegscholen aanwezig. Zijn kunnen je van alles vertellen over de eisen van je vooropleiding, de vakken waaruit de opleiding bestaat, medische keuringseisen, de financiering en hoe het zit met de werkgelegenheid. Ik zelf heb deze bijeenkomst als zeer nuttig ervaren. Als ik jou was zou ik zeker naar toe gaan met je vragen. De professionals die daar lopen kunnen de meeste vragen die je hebt beantwoorden.

Zaterdag 24 november: Piloten- en Vliegscholendag.
In de Luchtvaart Hobby Shop te Aalsmeerderbrug
Entree gratis: 10-17 uur.
Dé gelegenheid om je volledig te laten informeren over opleidingsmogelijkheden en medische keuringseisen. De Koninklijke Luchtmacht en alle vliegscholen van Nederland zijn vertegenwoordigd. Een groot aantal verkeersvliegers is aanwezig om vragen te betantwoorden

Meer informatie: luchtvaarthobbyshop.nl
Luchtvaart Hobby Shop
Molenweg 249
1436 BV Aalsmeerderbrug

http://www.aviationmegastore.com/news/page385.php
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Anders