Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie
Auteur Bericht
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 0:33, 12/02/2012 Reageer met quote Naar boven

Een kleine selectie foto's van de Spanje en Portugal trip van vorig jaar. De trip begon met 2 dagen Barcelona El Prat, 2.5 dag Lisboa en 3 dagen Madrid Barajas. Totaal 383 registraties er bij geschreven.

Amsterdam Schiphol -> Barcelona El Prat was VLG 8318 met de EC-JFF (A320)

Barcelona El Prat
Barcelona El Prat valt goed te spotten, er is daar zelfs een officiële spottersplaats. Het is wel lastig te bereiken. Buschaufeurs zeggen alleen maar "no és possible" en de toeriste informatie stuurt je naar de stad. Gelukkig was de WIFI van het hotel (Tryp) te hacken en kon Google me naar El Prat de Llobregat sturen waar er 2x per uur bus PR3 gaat en en beetje in de buurt komt van de Runway.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Barcelona El Prat - Madrid Barajas - Lisboa
Barcelona El Prat -> Madrid Barajas was met Spanair (inmiddels failliet) JKK 451 met de EC-KJE (MD-87!!!)
Madrid Barajas -> Lisboa was met AirEuropa AEA 1153 met de EC-LFZ (E195)
Image
Image
Image
Image

Lisboa
Helemaal aangekomen in Lisboa ben ik nog best lang in de Terminal gebleven. Ik stond namelijk bij de bagagemolen die op een gegeven moment stopte zonder dat ik me bagage had. OK, overstap tijd van 40 minuten was iets te had werken voor Ground Force. Af fijn, melding gedaan en er werd me beloofd dat me bagage de zelfde avond nog in het hotel zou worden gebracht. Dat soort beloftes heb ik de rest van het weekend in Portugal nog gehoord. Op de maandag ochtend toen ik weg ging had ik eindelijk me bagage terug. Goed bezig Ground Force!
Teamed up met Ron Frijlink gingen we naar het Hotel (Holiday Inn). Vanaf het dak hebben we ook de meeste foto's genomen. Echte spottersplaatsen langs de baan hebben niet gedaan om dat het weer niet zo goed was. Het conferentie centrum en dak van het hotel voldeed ook wel.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Lisboa - Madrid Barajas
Lisboa -> Madrid Barajas was met AirEuropa AEA 1154 met de EC-LKX (E195)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Madrid Barajas
Barajas valt erg goed te spotten, de onofficiële spottersplaats is echter wat lastiger te vinden, helemaal als je wil hoeden aan de Nederlandse verkeersregels. Route is namelijk over de snelweg, langs een rotonde en meestal zonder trottoir. Maar je moet er wat voor over hebben, er komt bijzonder veel en vanaf die plaats pak je zo'n 80% van wat er komt. Sowizo alles voor Terminal 1-2-3 en 4. Wat je mist is het verkeer dat op de oost banen aankomen en vertrekken en op Terminal 4S (OneWorld, niet schengen) gaan staan.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Madrid Barajas - Amsterdam Schiphol
Madrid Barajas -> Amsterdam Schiphol was met easyJet EZY 7909 met de G-EZEZ (A319).
Image
Image
Image
Image
Nog een aantal foto's vanuit het vliegtuig, had alleen niet echt een schoon raampje dus de kwaliteit is niet zo goed.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dat was me kleine selectie. Opmerkingen altijd welkom. Of als je ook die kant op wil om te spotten kan ik natuurlijk meer info geven.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie