Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> DPS Website
Auteur Bericht
dvdzee
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 6:00, 13/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Beste allemaal,

Ik heb de discussie gevolgd en wil er verder niet veel over zeggen behalve dat de beheerders van de site in mijn bescheiden optiek moeten naagaan / aangeven wat ze nu precies willen met de site. Als ik naar de naam kijk, dan ligt de nadruk als spotter ( ga van de originele spotter uit ) op de frames / kisten / registratie en NIET op de foto's. Daarmee niet gezegd dat er van alles en nog wat ingestuurd en vooral geaccepteerd kan worden. Of wil men er een foto-site van maken ? of iets er tussen in ?
Ik vind het in elk geval TRIESt hoe men elkaar "afzeikt" ( excuses voor het woordgebruik ) en niet helpt om beter te worde zodat de site ook kwalitatief beter wordt.

Ik zou er nu in elk geval na korte tijd mee willen stoppen en wil graag weten van de beheerders wat ik moet doen om mijn foto's VERWIJDERD te krijgen; dat zijn nu dacht ik 406 foto's en die wil ik uit de database verwijderd hebben.

Ik hoop echt dat er een gulden middenweg gevonden kan worden wat betreft de inhoud van de site.

Met vriendelijke groeten,

Douwe
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
egbertsmeding
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:54, 13/09/2011 Reageer met quote Naar boven

ik sluit mij aan bij de reactie van Douwe,ik beng bang dat mijn foto's niet aan de eisen van modere kunst voldoen,dan kan ik beter de eer aan mijn zelf houden,dan dat ze niet door de screening komen en er als nog uitgegooid worden.het zijn er ongeveer 2000,vanaf april geplaast,ja inderdaad erg veel,maar wel al 175.000 keer bekeken,scheelt al met al toch weer 2500 foto's minder te screenen met de foto's van Douwe erbij.

gr egbert
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 13:43, 13/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Vermakelijk om te zien dat mensen hier aardig snel gefrustreerd zijn..... Laughing
Jammer dat het zo móet gaan, veel succes in het echte leven, als je niet tegen kritiek kan, meng je dan niet in een discussie!

Ik blijf iig wel hangen op deze website, kan er alleen maar beter op worden!

Hoogachtend,

D.
Awax
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 15:40, 13/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Spijtig dat Douwe afhaakt. Zijn foto's zijn wél een verrijking van de site.
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 20:30, 13/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Beste Douwe, leden,

Laat me beginnen door te zeggen dat ik je beslissing betreur. Jouw foto's zijn zeker van hoge kwaliteit, maak je daar geen zorgen om. Deze verandering is voornamelijk bedoelt om de bewijzen van, "mobiele telefoon camera foto's", een vlaggetje te geven. Het kijk plezier wordt er met bepaalde foto's niet beter op (voorbeeld).

Wat betreft de inhoud van deze site, of het nou een traditionele spotters site is of een luchtvaart fotografie site. Wat mij betreft allebei. Met digitale fotografie is het net zo makkelijk om een foto te nemen als het is om een registratie op te schrijven (uitzonderingen mogelijk natuurlijk). In beide gevallen is het resultaat een database (lijst) met gegevens van vliegtuigen die je gezien heb. In het geval van luchtvaartfotografie is die lijst verrijkt met een foto Smile. Voor alle duidelijkheid, geen enkele foto word afgewezen. Het is alleen zo dat foto's die van lage kwaliteit zijn een vlaggetje krijgen waardoor ze wat moeilijker te vinden zijn (tevens niet onmogelijk).

Wat betreft de kritiek die niet echt gegeven is dit topic, dat had zeker wat netter ge kunnen. Iedereen heeft een eigen manier van dingen doen en dat hebben we alleen maar te respecteren. Kritiek, of beter gezegd feedback, geven is iets waar mee je moet oppassen, maar als je het goed doet heeft de persoon waar aan je het geeft er heel veel aan. Goede feedback moet minstens een goede beschrijving hebben van wat je geconstateerd hebt en liefst een suggestie hoe je er iets aan kan doen.

Nogmaals Douwe, ik vind het erg spijtig dat je tot deze beslissing hier door bent gekomen. Al je foto's zal ik vanavond nog van de site verwijderen, meer info hier over krijg je per e-mail.

Met vriendelijk groet,

Daniel Blok

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 22:54, 13/09/2011 Reageer met quote Naar boven

....

Laatst aangepast door EHAM36L op 23:05, 16/09/2011, in totaal 1 keer bewerkt
egbertsmeding
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 1:07, 14/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Awax schreef:
Hee Twan,

Jezelf beperkingen opleggen was een opmerking van mij.
egbertsmeding zie ik zoiets nog niet doen...

Groet, Awax.

(op frisser)
egbertsmeding
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 1:21, 14/09/2011 Reageer met quote Naar boven

daniel,misschien heb je het over het hoofd gezien,maar ik had ook gevraagd om mijn foto's van de site af te halen.

gr egbert
egbertsmeding
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 3:48, 14/09/2011 Reageer met quote Naar boven

beste daniel,
ik wil mijn foto's van de site,
ik heb er vele uren in gestoken,met name van veel nieuwe registratie nummers te fotograferen,waarvan de site( flights for) ervan geprofiteerd heeft.
de (heren)awaxs en eham profileren zich of deze site van hun is,en dat ze hier de dienst uitmaken wat er wel of niet op gezet mag worden.
gezien hun uitlatingen die ik ver beneden peil vind,wil ik niet meer verder werken aan deze site,gezien awax ook nog kort van begrip is. komt deze opmerking van hem

Jezelf beperkingen opleggen was een opmerking van mij.
egbertsmeding zie ik zoiets nog niet doen...

Groet, Awax.[/quot
de bovenstaande reaktie van awax

Geplaatst: Wo Sep 14, 2011 7:54 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

een andere opmerking.

Het ontgaat mij zoiezo, er zijn voor zover ik weet geen mensen bij naam genoemd met betrekking tot de 'storende' dingen op deze site....er was iemand die zich schijnbaar aangesproken voelde op een duidelijk aanwezige en vaker aangehaalde frustratie. dat kan, vergissen is menselijk, en dat maakt het niet minder de moeite waard om ergens over te 'discussieren'....

daniel en dat is de reden om er mee te stoppen,en helemaal nadat ik deze reaktie kreeg

Vermakelijk om te zien dat mensen hier aardig snel gefrustreerd zijn.....
Jammer dat het zo móet gaan, veel succes in het echte leven, als je niet tegen kritiek kan, meng je dan niet in een discussie!

Ik blijf iig wel hangen op deze website, kan er alleen maar beter op worden!

dit zijn dus de mensen die de foto' gaan sreenen,ik heb er geen vertrouwen meer in, en daarom wil ik dat mijn foto's van de site afgehaald worden.

gr egbert
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:13, 14/09/2011 Reageer met quote Naar boven

....

Laatst aangepast door EHAM36L op 23:06, 16/09/2011, in totaal 1 keer bewerkt
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:17, 14/09/2011 Reageer met quote Naar boven

....

Laatst aangepast door EHAM36L op 23:06, 16/09/2011, in totaal 1 keer bewerkt
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 22:38, 15/09/2011 Reageer met quote Naar boven

egbertsmeding schreef:
daniel,misschien heb je het over het hoofd gezien,maar ik had ook gevraagd om mijn foto's van de site af te halen.

gr egbert

Niet over het hoofd gezien, maar tot nu toe nog geen tijd gehad. Meer info in je mail.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Twan
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 10:27, 20/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Ik vind dat uploaden een vrije zaak moet zijn, zoals Daniël al eerder aangaf dat je soms terug komt van een foto trip en dan behoorlijk wat foto's heb die je graag wilt delen met je collega-spotters. Uploaden met een limiet van 500 per maand vind ik een goed aantal. Ik stel voor aan Daniël om er foto's tussenuit te halen waarvan de kwaliteit inderdaad ontoereikend is voor onze site. Daardoor zal beter zichtbaar worden dat er hogere kwaliteits eisen gesteld worden en dat niet zomaar alle foto's erop 'gegooid' kunnen worden.

FsTheo
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 22:25, 05/10/2011 Reageer met quote Naar boven

Vrienden,

Laat ik om te beginnen de hoop uitspreken dat iedereen, hangende deze discussie, er nog is.
Wel een lastige discussie want Daniël is de baas en aan de andere kant heeft hij ons, jullie eigenlijk, nodig. Dus we moeten het samen maken hier.
Jullie. Waarom mij niet? Ik ben geen spotter. Ik ben een simmer. Shocked Een enkeling hier kent mij misschien van Dutchfs, waar ik ook als FsTheo wat schijnbewegingen maak.
Wat ik wel leuk vind is een vliegshowtje bezoeken. Dat kan Leeuwarden zijn waar we een paar weken geleden weer heel wat donderend geweld over ons heen kregen, maar ook het Pinksterfeest op vliegveld Oostwold is op kleiner schaal altijd een indrukwekkende drukte.

Waar bemoei ik me dan mee? Net als jullie zou ik het jammer vinden als Dutch Plane Spotters weer zou krimpen (en misschien zelfs verdwijnen).

Op Dutchfs heb je soortgelijke discussies, maar dan over screenshots. De een maakt ze bloedjemooi en gestoken scherp en bij de ander zou je een boom doormidden kunnen zagen met de karteltjes aan de vleugelrand. Natuurlijk vliegen de adviezen over en weer ('Zet AA aan!') maar het einde van het liedje is vaak dat iemand een computer heeft die niet beter kan! En op korte termijn een nieuwe computer met een dijk van een videokaart zit er niet in, met een krantewijkje.

Een vraagje, speelt dat hier ook? Want daar beginnen natuurlijk de problemen, iemand kan enthousiast foto's uploaden, gemaakt met een Aldi cameraatje.
En misschien dat hij of zij ook nog gevoel voor compositie heeft en dat de opbouw van het plaatje heel mooi is, maar van een pixelkwaliteit om op te schieten. En wij roepen allemaal, "Niet mooi!" Maar ook hier zal iemand met een baantje bij de Aldi niet met een Hasselblad langs de baan staan.
Ik denk niet dat elkaar kunnen afrekenen op het toestel. Een telefoon is misschien wat anders, dan nog zou je zo'n foto kunnen accepteren als er iets heel bijzonders opstaat, een toestel wat bijvoorbeeld maar één keer op Schiphol komt en jij bent de enige die er stond. Met je telefoon.

'Iets bijzonders'.. screenen.. Das een moeilijke. Ik zie in dit topic veel aanbiedingen om Daniël te helpen met het screenen. Dat kan niet denk ik.
Screenen kunnen alleen de eigenaar van de site en, mensen die zelf niks uploaden. Lees dit topic nog maar eens terug, sommige mensen staan een beetje tegenover elkaar en die zul je nooit als screener kunnen gebruiken. De foto's van de ander zullen altijd net even minder zijn. Niet slecht hoor, maar, net even minder.

Even tussendoor, dit zijn waarschijnlijk mensen die elkaar in het echt niet kennen? Want dat is het leuke van een website, je krijgt een beeld, een indruk van een ander en op basis daarvan ga je op een bepaalde manier met elkaar om. Tot je de ander een keer in het echt tegenkomt. Je schrikt je hartstikke dood. Het blijkt ook een mens te zijn, waar eigenlijk best wel mee te praten valt! (En nu praat ik uit ervaring want veel Dutchfs'ers ben ik al tegengekomen op FsWeekend!)

Een paar vraagtekens heb ik ook, ik lees dat mensen na een evenement, een vakantie thuiskomen met wel 500 opnames. Ja? En dan ga je toch schiften? De eerste screening doe je dan toch zelf? Afgelopen Leeuwarden heb ik zo'n 150 keer op de knop gedrukt. Daar zitten er misschien 50 tussen waarvan ik denk hm, die kan ik laten zien. En 10, 15 waarvan ik denk ja!, die zijn leuk. Ik (maar je weet, ik ben geen spotter) kan me niet voorstellen dat je ergens 500 opnames maakt en dat die alle 500 ook geschikt zien om op de site te zetten. Los van het feit dat je je publiek overvoert. Op Dutchfs hadden we leden die een heel reisverslag in beeld lieten zien, de start, het taxiën, het opstijgen, de vlucht, het bijdraaien de landing, de gate opzoeken. 50, 70 screenshots.
En toen kwamen er ook reacties, zo van, "Na 25 had ik het wel gezien."
Daarna hebben we 20 als regel ingevoerd en eigenlijk is het spannender geworden, de maker moet nu in 20 platen zijn vlucht laten zien en haalt de mooisten eruit.

Screenen, zeg ik nu even tegen Daniël, zou misschien anders kunnen. Er vanuit gaande dat je het alleen niet meer aan kan. (En dat zou mooi zijn! Laughing )
Je zou alles kunnen accepteren zoals het nu ook gebeurt. Maar alles komt per definitie binnen op 'Laag'. Vervolgens kan iedereen meescreenen.
Iedereen die een bepaalde plaat mooi vindt, geeft die plaat een punt. Bij voldoende punten gaat zo'n plaat een klasse omhoog en wordt hij 'Normaal'.
Gaat het nog beter met onze foto, dan komt er weer een omslagpunt en wordt hij 'Hoog'. Je zou zelfs nog een superklasse kunnen aanmaken, 'Ultra' ofzo.

Bij hoeveel punten wordt er dan van klasse gewisseld? Dat is natuurlijk weer lastig. De een komt vaker langs als de ander en zal vaker een punt uitdelen.
Misschien moeten we een samenhang zoeken met het aantal leden.

De ledenteller staat nu op 705. Deel dat eens door 10. 70,5. De foto komt binnen op 'Laag'. Bij 20% stemmen (0.705x20=14) gaat hij naar 'Normaal', bij 50% (0.705x50=35) naar 'Hoog' en bij 65 (0.705x65=46) naar 'Ultra'.

En nu worden een heleboel spotters lid van DFS en staat de ledenteller op 1650. Dat gaat het criterium mee omhoog, 20% (16.5x20=330), 50% (16.5x50=825) en 65% (16.5x65=1072). Zo blijft er evenwicht in de beoordeling en, door alle bezoekers zelf bepaald!

Of de foto's komen binnen zonder label en na een x aantal stemmen worden ze eerst 'Laag'. En de percentages kunnen natuurlijk ook anders liggen.

Zomaar wat losse flodders van mijn kant. Misschien kunnen jullie er toch iets uithalen, of brengt het iemand weer op een andere gedachte.

Theo Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 14:21, 07/10/2011 Reageer met quote Naar boven

Maak je maar niet druk... ze doen toch niks.... hier is het motto volgensmij: geen daden maar woorden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> DPS Website