Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> DPS Website
Auteur Bericht
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 6:25, 05/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Hier heb je je hulp bij de foto's taggen!
Ik heb trouwens ook nog iemand op MSN die screener is op airplane-pictures.
Dus dat gaat wel goedkomen. Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht MSN Messenger
Twan-v-B
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:15, 09/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Sorry dat ik dit topic even bump.

Ik snap dat er veel pijlen op je afgevuurd worden Daniel, maar als je toch al van plan bent om de foto's op te schonen en te taggen, misschien kunnen we dan een hele frisse start maken en de lay-out van de site even beetpakken.

Ik weet niet in hoeverre hier ruimte voor is en of er iemand is met dergelijke vaardigheden. Misschien dat iemand op dit forum een beetje verstand heeft van dergelijke zaken?

Ook ben ik beschikbaar voor het taggen van foto's als ik nodig ben. Heb alleen niet heel erg veel ervaring. Misschien dat we elkaar dingen kunnen leren.

Daarnaast ben ik ook bereid om nieuwsschrijver te worden, heb alleen weinig kaas gegeten van de bronnen die ik kan gebruiken en de verschillende rechten die rusten op de reeds bestaande newsposts.

Groeten,

Twan

Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 21:19, 09/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Bump maakt niet uit. Het topic is nog geen jaar oud Smile.

Nieuwe layout ben ik niet helemaal op tegen, maar dat wordt dan wat mij betreft dan wel meteen een heel nieuw CMS achter de site. Het is namelijk nu een redelijke bende op dit moment. Ik ben hier al is aan begonnen, ik heb al een PSD liggen die ik al deels heb geïmplementeerd in een ander CMS, ik heb alleen geen tijd om het verder goed uit te werken en goed af te maken.

Foto's screenen is voornamelijk een kwestie van je ogen trainen om op alle elementen te letten. Ik denk dat we de eisen lijst, wanneer deze definitief is nog moeten uitbreiden met voorbeeld foto's en tips voor de fotografen hoe bepaalde dingen te voorkomen.

Nieuws en informatie bronnen kan ik wel mee helpen, ik ben namelijk geabonneerd op bijna 200 RSS feeds waarvan een groot deel luchtvaart gerelateerd. Komt wel ontzettend veel onzin langs, maar soms ook wel wat leuks. Rechten is een wat ingewikkelder verhaal. Helemaal met bronnen als Assosiated Press moet je oppassen. Die hebben redelijk specifieke regels met bijvoorbeeld het maximaal aantal worden dat je mag overnemen dat onder "Fair Use" valt. Maar als je alleen de informatie er uithaalt, die informatie verrijkt met je eigen kennis of informatie uit andere bronnen en daar een artikel van schrijft, dan zit je wel goed.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Twan-v-B
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:09, 11/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Dank je wel voor je reactie, ik zal eens wat onderzoek gaan doen in de komende weken. Is het de bedoeling dat er alleen Nederlands luchtvaartnieuws op komt met de uitzondering van bijvoorbeeld de eerste vlucht van de 787 (dus groot internationaal nieuws) of is het een beetje eigen inzicht?

Goed om te horen dat er ook al een nieuwe lay-out ligt. Helaas kan ik je hier niet bij helpen door de simpele reden dat mijn kennis niet aanwezig is over coden en designen.

Voor het testen en feedback geven ben ik uiteraard wel beschikbaar.

Groetjes,

Twan

Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 11:52, 11/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Het mag ook wel uit het buitenland komen, als het maar relevant is voor een spotter in Nederland. Eerste vlucht 787 kan je bijvoorbeeld relevant maken door er bij te zetten hoe we die in Nederland kunnen verwachten (TUI en misschien KLM).

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Twan-v-B
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 14:08, 12/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Waar haal je de meeste Nederlandse informatie vandaan dan? En welke RSS feeds gebruik je?

Misschien is het handig om proberen samen te werken met Scramble / LVNL / Schiphol / KLM ?

Of heb je daar al connecties? Een soort insiders aanwenden voor belangrijke spotters informatie zoals speciale vluchten buiten de dienstregeling om of nieuwe maatschappijen die gaan komen?

Het zijn maar ideetjes, ik zou zeggen gooi de discussie open!

Groetjes,

Twan

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> DPS Website