Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> DPS Website
Auteur Bericht
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:40, 17/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Ik merk dat deze site Vreselijk hard achteruit gaat.
Wat natuurlijk helemaal niet leuk is van deze gezellige site.
Ook het screenen van de foto's tja... Soms kloppen de ingegeven vliegvelden niet of de types niet.
En soms moet ik zelfs zoeken om het vliegtuig op de foto te vinden.
Ik bied mijn hulp aan!
Bij het screenen en het schrijven van de nieuwsartikelen.
Ook het promoten van de site zou ik kunnen helpen.
Ik hoor nu van mensen: ahh die site niks mee doen! rare site man.
Alles word daar toegelaten!
Dat moeten we natuurlijk niet hebben.
We hebben zo'n mooi foto upload systeem!
Daarmee kan je als je het goed doet zo worden als www.airplane-pictures.net!
Ik hoop dat dit genoeg zegt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht MSN Messenger
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 19:57, 17/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Ik kan mezelf hierin vinden, veel is voor verbetering/update vatbaar, er is in het verleden diverse keren hulp aangeboden, ik zou zeggen doe er wat mee, het kan er alleen maar beter op worden!
Eisen mbt foto´s worden niet gesteld, wat in mijn ogen jammer is want er staan platen bij die eventjes iets opgeleukt véél beter staan op de site, en dan doel ik vooral op het rechttrekken van een horizon, het minste wat je kan doen om je ´trots´ toonbaar te maken, tenzij je plaatjes schiet om het plaatjes schieten en alles wat je plaat upload....maargoed.....

Dit was ook de achterliggende gedachte van mijn ´sticky topic´ met de fotos in groot formaat.....een kans om je mooiste platen in groter formaat te uploaden, zónder dat ze naar de achtergrond gedrukt worden door 13 in dozijnplaatjes.....met deze deelnemingen tot nu toe is dát gelukt.... Cool

Ik wil eventueel ook wel wat vrije tijd opofferen om wat voor DPS te doen, ik stel voor dat heren moderators eens nadenken over de voorstellen in dit topic en daarop terugkomen hier....WinkSmile
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 16:00, 18/08/2011 Reageer met quote Naar boven

EHAM36L schreef:
Ik kan mezelf hierin vinden, veel is voor verbetering/update vatbaar, er is in het verleden diverse keren hulp aangeboden, ik zou zeggen doe er wat mee, het kan er alleen maar beter op worden!
Eisen mbt foto´s worden niet gesteld, wat in mijn ogen jammer is want er staan platen bij die eventjes iets opgeleukt véél beter staan op de site, en dan doel ik vooral op het rechttrekken van een horizon, het minste wat je kan doen om je ´trots´ toonbaar te maken, tenzij je plaatjes schiet om het plaatjes schieten en alles wat je plaat upload....maargoed.....

Dit was ook de achterliggende gedachte van mijn ´sticky topic´ met de fotos in groot formaat.....een kans om je mooiste platen in groter formaat te uploaden, zónder dat ze naar de achtergrond gedrukt worden door 13 in dozijnplaatjes.....met deze deelnemingen tot nu toe is dát gelukt.... Cool

Ik wil eventueel ook wel wat vrije tijd opofferen om wat voor DPS te doen, ik stel voor dat heren moderators eens nadenken over de voorstellen in dit topic en daarop terugkomen hier....WinkSmile

Ik ben hier helemaal mee eens!
Ik heb wel wat ervaring met screenen.
Dus die taak zou ik wel graag willen doen.
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:43, 18/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Ja ervaring of niet, zelfs een leek kan wel bepalen wat een 'goede' foto is.

Persoonlijk denk ik dat er écht wel wat te maken valt van deze website, elk willekeurig moment dat ik de site openheb zijn er wel minimaal 10 bezoekers online, dus men ként de site wél!!

Ik ben voor alles in, in overleg natuurlijk, maar ben, nogmaals, bereid om vrije tijd te steken in het verbeteren van de site!!!
Graag zelfs, dus als er hulp nodig is, let me/us know!!!!!
Awax
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 21:59, 18/08/2011 Reageer met quote Naar boven

De hartekreet van Thom moet Daniël toch aan het denken zetten. Hier spreekt immers iemand die echt begaan is met het imago van "onze" site.

Om die te verbeteren is het inderdaad wenselijk dat er een redactie komt met oog voor kwaliteit, originaliteit en creativiteit. En die een dam opwerpt tegen de tsunami aan nietszeggende kiekjes die de site de laatste tijd overspoelt.

Als je ziet dat alleen goede foto's geplaatst worden, ga je vanzelf meer je best doen en word je kritischer op je eigen inzendingen.

Ook trekt dat weer fotografen aan die nu hun waardering zoeken bij buitenlandse sites.

Maar een goede naam opbouwen is een kwestie van lange adem.
Om te beginnen moeten ( en Daniël heeft dit al vaker gehoord) de beschamende spelfouten verbeterd worden, die de site al heel lang ontsieren!
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 7:12, 19/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Awax schreef:
De hartekreet van Thom moet Daniël toch aan het denken zetten. Hier spreekt immers iemand die echt begaan is met het imago van "onze" site.

Om die te verbeteren is het inderdaad wenselijk dat er een redactie komt met oog voor kwaliteit, originaliteit en creativiteit. En die een dam opwerpt tegen de tsunami aan nietszeggende kiekjes die de site de laatste tijd overspoelt.

Als je ziet dat alleen goede foto's geplaatst worden, ga je vanzelf meer je best doen en word je kritischer op je eigen inzendingen.

Ook trekt dat weer fotografen aan die nu hun waardering zoeken bij buitenlandse sites.

Maar een goede naam opbouwen is een kwestie van lange adem.
Om te beginnen moeten ( en Daniël heeft dit al vaker gehoord) de beschamende spelfouten verbeterd worden, die de site al heel lang ontsieren!

Niet alleen de spelfouten.
Ik erger me aan de foto's waar het vliegtuig amper op te zien is en het nieuwsbericht die een jaar achterloopt.
We moeten echt actie ondernemen.
Hoe langer we hiermee wachten,hoe meer het nieuws achterloopt.
Ik wil ook wel tijd vrij maken om nieuwsartikelen te schrijven.(die ik al een paar op heb gestuurt naar daniel)
Spellingsfouten zijn nog het minste probleem naar mijn idee.
Het leuke idee van het magazine is ook al verloren gegaan.
HELP DEZE SITE!
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 16:30, 21/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Zie nu zelfs een auto tussen de foto's staan! Crying or Very sad
Wynand
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:23, 28/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Hoi medespotters en beste thomEHEHspotter,

Ook ik heb al eerder mijn hulp aangeboden waar (nog) geen respons op is gekomen.
En mij al veel anderen.

Zoals Twan-v-B, MarkO1996, Awax en Yorrick. Laastgenoemde heb ik zelfs een keer ontmoet op de polderbaan. Hij schijnt al verschillende keren nieuwsberichtjes aan de moderator gezonden te hebben. Helaas zijn deze – zonder opgave van reden – nooit geplaatst op de website. Wanneer iemand zijn vrije tijd in het maken van nieuwsartikelen steekt, moet dit als positief worden opgevat. Waarom er vervolgens niets mee gebeurd vind ik uiterst vervelend. Ik kan niet de kwaliteit van die artikelen beoordelen. Maar het zou toch gek zijn als er niets zou deugen.

Ik ben dan ook geheel eens met thomEHEHspotter. Niets doen kost deze website alleen maar leden. Je ziet nu al dat het inzakt. De spelregels om foto’s te plaatsen zijn niet duidelijk en voor zover ze duidelijk zijn worden ze niet nageleefd. Ook de eeuwig durende discussie over de terugkeer van het magazine en vervolgens sterft het weer aan een stille dood.

Leuke suggesties, ideeën, tips te over. Er wordt echter zo weinig meegedaan. Het blijft maar op de bureautafel liggen zonder dat het concreet wordt. Jullie begrijpen me vast wel. Wink

Waarom kunnen bepaalde activiteiten (maken van nieuwsberichten, screenen van foto’s) niet gedelegeerd worden aan een klein groepje enthousiastelingen. Gezien dit topic lijkt me dat best wel mogelijk. Very Happy

Awax schreef:

Zoals Awax terecht opmerkt hoop ik echt dat er wat met deze hartekreet wordt gedaan.

Wynand
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 7:05, 29/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Tot nu toe nog niks.... Rolling Eyes
Twan-v-B
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 23:07, 30/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Ik ben een tijdje inactief geweest door vakantie en nu weer school. Maar ik ben het eens met alle hierboven geplaatste posts.

Het niveau is bedenkelijk. Ik snap dat de site toegankelijk moet zijn voor elk publiek van beginnende fotograaf tot goede fotograaf. Ik snap ook dat de site voor iedereen wat moet bieden. Voor de één een back-up voor foto's die niet op A.net, JP.net of welke andere site dan ook geaccepteerd worden. En voor de ander een site waar een ieder zijn of haar beste werk kan tonen.

Maar een aantal dingen moeten toch verbeterd kunnen worden. Hiermee bedoel ik onder andere ook het taalgebruik maar ook de lay-out en met name de kwaliteit van het screenen. Er moeten een aantal grondregels komen waar een foto aan moet voldoen. Het gaat namelijk niet om de hoeveelheid foto's die je op je site hebt maar om de kwaliteit van die foto's. Kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit. En al die verkeerd gecropte foto's nemen toch allemaal serverruimte in. Wat in mijn ogen zonde is. Verder is het voor de beginnende fotograaf een misplaatste bevestiging, de fotograaf denkt op de goede weg te zijn omdat zijn of haar foto's op het internet verschijnen. In mijn ogen moet de site ook een educatieve functie vervullen.

We moeten er in principe voor kunnen zorgen dat de site een thuis wordt voor Nederlandse spotters. Een plek waar men bijvoorbeeld meetings kan regelen of belangrijke informatie uit kan wisselen. Ik zie langs de Polderbaan luitjes genoeg die staat te spotten. Geen gebrek aan spotters dus.

Er moet in ieder geval flink aan gewerkt worden. Ik weet niet of de huidige eigenaar het hier mee eens is. Als men een apart topic opent voor verbeteringen betekent dat niet dat het negatieve kritiek is, maar juist positieve kritiek. De leden van de site zijn betrokken en in mijn ogen is dit juist top.

Met al deze input kan toch wel iets gedaan worden neem ik aan.

Ik eindig mijn preek met wat positieve woorden. De site is een geweldig concept met een zeer nuttige functie voor de Nederlandse spotters community. Daarvoor alle credits. Ere wie ere toekomt uiteraard. Hopelijk kan met bovenstaande de site uitgroeien tot nog iets beters.

PS:
@thomEHEHspotter

Hele mooie site die je daar in de openingspost had gelinkt. Weer eens wat anders dan al die sideshots op A.net en JP.net. Ook al maak ik zelf vooral ook nog sideshots is het toch mijn doel om opvallende foto's te gaan nemen.

DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:34, 31/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Bij deze stel ik oficieel voor om de taak van screenen te helpen.(Door zelf ook screener te worden).
Ik vind de taak leuk en belangrijk tegelijk.
thomEHEHspotter
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:35, 31/08/2011 Reageer met quote Naar boven

Daniel waar ben je? we hebben reactie nodig op dit!
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 20:50, 02/09/2011 Reageer met quote Naar boven

thomEHEHspotter schreef:
Bij deze stel ik oficieel voor om de taak van screenen te helpen.(Door zelf ook screener te worden).
Ik vind de taak leuk en belangrijk tegelijk.

Gezien de laatste foto's is screenen écht nodig aan het worden, helaas lijkt het erop dat men niet van plan is te reageren in dit topic...... Confused
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 19:56, 04/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Sorry voor het late antwoord. Wegens vakantie en het feit dat dit best lastig is en daardoor wat bedenk tijd nodig heeft is het wat later gekomen. Maar nu toch:

Het nieuws blok staat inderdaad al een tijd stil. Ik heb ook al een aantal aanboden gehad van mensen om hier bij te helpen. Echter kwamen veel van deze aanboden over als dat doe ik wel even, terwijl als je dit echt gaat doen, gaat er redelijk wat tijd in zitten. Er zijn namelijk een aantal feiten die je moet realiseren. Nieuws artikelen moeten voldoen aan een aantal eigenschappen:
- Het is geen knipsel archief. Alles copy-pasten van websites als luchtvaartnieuws.nl kan iedereen en geeft geen toegevoegde waarde.
- Alle artikelen die geplaatst worden moeten relevant zijn voor een Nederlandse spotter. Presentatie van jaarcijfers, probleempjes bij de douane is een voorbeeld van iets hier niet thuis hoort.
- Artikelen moeten zo veel mogelijk voor spotters relevante informatie hebben. Als er bijvoorbeeld een nieuwe maatschappij naar een Nederlandse luchthaven komt, neem ook meteen informatie mee zo als het type waar mee ze gaan vliegen, de tijden waarop ze komen en eventueel de vluchtnummers.

Wie na het lezen hiervan zin heeft om luchtvaartjournalist van Dutch Plane Spotters te worden, laat me even weten!

Wat de screening betreft, site policy is en blijft alle luchtvaart gerelateerde foto's accepteren we. Tot vandaag is het screen systeem ook helemaal hier op ingericht. Enigen wat het kon: ja/nee en info aanpassen. Ik heb vandaag wel wat zitten de sleutelen hier aan, zodat foto's een kwaliteit tag krijgen (niveaus: laag, normaal en hoog). Wat de eisen voor de verschillende niveaus zijn moeten we nog bepalen, ik ga hier nog een topic over openen. Dit moeten we wel goed doen want ik wil niet dat het zelfde met Dutch Plane Spotters gebeurt als in de tijd met phots.aero. Die site is redelijk kapot gegaan wegens inconsequent screenen, voornaamste richtlijn wat screeners daar kregen was dat de acceptatie ratio op een bepaalde hoogste moest zijn... In ieder geval als de kwaliteit tags lopen en er aardig wat ingevuld, komt er bij de foto zoek een kwaliteit optie bij die standaard op Normaal of beter staat (overige opties: Slecht of beter, en Alleen hoge kwaliteit).

Later moet het ook mogelijk zijn om foto's te uploaden als met een hoge kwaliteit tag, hier bij wordt het dan ook mogelijk om foto's op een wat hogere resolutie te uploaden (tot 1920 of zo).

Door dat het screening systeem niet zo veel kon heeft het ook weinig zin gehad om hier mensen bij te laten helpen. Maar nu hebben we 17.799 (and counting) foto's om te taggen, en daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken. Maar zo als ik al eerder aangaf, we moeten eerst een lijst met eisen opstellen.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 21:30, 04/09/2011 Reageer met quote Naar boven

Het topic voor het bepalen van de eisen is hier te vinden.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> DPS Website