Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Luchtvaart Televisiegids
Auteur Bericht
Wynand
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 16:22, 06/03/2011 Reageer met quote Naar boven

Hoi,

Zouden jullie met mij willen meedenken.

Afgelopen woensdag (23:20 - 00:15) werd op de Belgische zender Canvas de documentaire The Ustica Conspiracy uitgezonden. Het betreft een documentaire over de mysterieuze crash van een Italiaans passagierstoestel nabij het eilandje Ustica in 1980 en de vele complottheorieën die daarover bestaan.

Door een technische storing heb ik deze interessante docu niet kunnen opnemen. Helaas wordt deze niet herhaald.
Heeft iemand toevallig dit programma opgenomen en is degene bereid aan mij een kopie ter beschikking te stellen? Vanzelfsprekend ben ik bereid daar een vergoeding voor neer te leggen.

Groeten,

Wynand

------------------------------------------------------------------------

Op 27 juni 1980 stortte een vliegtuig van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Itavia in zee, vlakbij het eiland Ustica ten noorden van Palermo. Bij de ramp verloren 81 mensen het leven. Er was een explosie aan boord, maar was die het gevolg van een technisch defect of van een aanslag? In 2008 beweerde de voormalige Italiaanse premier Cossiga dat het toestel was neergeschoten door een Frans gevechtsvliegtuig. Het is maar één van de vele complottheorieën die de voorbije decennia de wereld werden ingestuurd.

De documentaire gaat op zoek naar de waarheid achter de mythe en komt daarbij terecht in het Europa van de Koude oorlog. Eén van de theorieën die de bewering van Cossiga kracht bijzetten, is het vermeende plan van een aantal geheime diensten en vooraanstaande politici van Nato-landen om af te rekenen met de Lybische leider Kadaffi, die daar ook in de buurt zou hebben rondgevlogen. Hans von Kalckreuth werkte jaren aan deze documentaire, praatte met getuigen, luchtvaartexperten en de onderzoeksrechter die de ramp destijds onderzocht. Zo werpt de film een nieuw licht op een van de meest geheimzinnige luchtvaartincidenten van de voorbije decennia.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 18:29, 06/03/2011 Reageer met quote Naar boven

Ik heb niet opgenomen, wel deze gevonden: http://www.liveleak.com/view?i=62e_1172060667 Hoe is je Italiaans?

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Wynand
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 15:02, 10/03/2011 Reageer met quote Naar boven

Hoi Daniel,

Nee, mijn Italiaans is (helaas) slecht. Toch wil ik je bedanken voor het meezoeken. Het is ieder geval iets.
Wie weet wordt deze documentaire in de toekomst wel herhaald bij een Nederlandse zender. Anders heb ik grote pech.

Groetjes,

Wynand
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Luchtvaart Televisiegids