Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> DPS Website
Auteur Bericht
Flyboeing
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 14:53, 15/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Hallo allen,
Ik ben nu een tijdje lid, hoewel ik een tijd niets gedaan heb hier, zit ik de website nu even goed te bekijken.

Wat mij opvalt is dat een aantal afbeeldingen niet werken. Deze staan op de pagina "Over DPS". De avatars werken niet....

Verder vroeg ik mij af, wat is het doel wat je wilt bereiken met de foto's? Een zo groot mogelijke database aanleggen met de meest uiteenlopende vliegtuigtypes en maatschappijen? Want wat ik behoorlijk storend vindt is de kwaliteit waarin de foto's worden opgeslagen op de server. De kwaliteit is namelijk niet 100% met wat de foto op de pc is.

Nog een laatste vraag, komt er ooit een nieuwe layout? Wink

Verder vindt het een prima initiatief!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 22:21, 16/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Flyboeing schreef:
Wat mij opvalt is dat een aantal afbeeldingen niet werken. Deze staan op de pagina "Over DPS". De avatars werken niet....

Verder vroeg ik mij af, wat is het doel wat je wilt bereiken met de foto's? Een zo groot mogelijke database aanleggen met de meest uiteenlopende vliegtuigtypes en maatschappijen? Want wat ik behoorlijk storend vindt is de kwaliteit waarin de foto's worden opgeslagen op de server. De kwaliteit is namelijk niet 100% met wat de foto op de pc is.

Nog een laatste vraag, komt er ooit een nieuwe layout? Wink

Verder vindt het een prima initiatief!

Bedankt voor het melden over de plaatjes op Over DPS, deze moeten het nu weer doen.

Het doel van het foto album is om spotters de gelegenheid te geven om foto's op een georganiseerde manier te kunnen publiceren.

Foto's worden inderdaad gereduceerd in resolutie (niet kwaliteit). Dit is voral om dat ik niet de schijf ruimte heb om foto's op volledige resolutie op te slaan. Uit de camera is een foto ongeveer 3,5 MB (soms meer, soms minder). Met 9229 foto's in de database is dat ongeveer 315 GB. En dat is best duur, zo wel qua schijfruimten als qua bandbreedte.

Wat betreft de nieuwe opzet,ben ik daar wel is mee begonnen. Alleen door tijd gebrek ben ik nog niet ver mee gekomen. Het zal een keertje komen, maar ik kan niet zeggen wanneer Smile

Bedankt voor de feedback!

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Flyboeing
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 7:30, 17/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Graag gedaan Wink

Als ik jullie was zou ik ook een keer goed kijken naar de foto's die geupload worden. Bij veel foto's is de horizon niet recht, wat een (in mijn ogen) storend beeld geeft. Misschien dat als eis op te nemen bij de regels?
HarryNanieke
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 10:12, 18/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Ik wil daar wel iets over zeggen. Het zou mijns inziens van de gekke zijn, als je in de regels van deze site gaat opnemen dat de horizon recht moet zijn. Een vreemde gedachtegang. Zo kun je wel 100 verschillende criteria gaan aanleggen. Geen goed idee dus. Het gebeurt inderdaad wel eens dat een horizon niet helemaal recht is. Ik heb daar wel software voor, maar als je dat niet hebt zou dat betekenen dat je foto´s niet gepubliceerd worden. Nee, da´s niet goed. Wink

Scanners: Uniden Bearcat UBC 9000 XLT, Commtel 213.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Flyboeing
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:19, 18/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Ik snap je punt en kan me daar gedeeltelijk ook wel in vinden.
Aan de andere kant wordt op die manier wel een beetje aan de kwaliteit van de site gedacht. Vindt het zelf niet echt professioneel als je foto's ziet waar de horizon niet recht is of als er een stuk van het vliegtuig mist (bijvoorbeeld de staart staat er niet op). Horizon recht zetten is in mijn ogen toch echt het minste wat gedaan kan worden. Geeft de kijker een beter beeld en laat ook zien dat er wel aan de kwaliteit wordt gedacht. Maar dat is mijn mening Wink Neemt niet weg dat ik het initiatief goed vindt Smile. Airliners.net en Jetphotos.net stellen nou eenmaal hoge eisen aan de foto's.
HarryNanieke
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:50, 18/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Ja, mee eens. Natuurlijk is dit een geweldige website, en ik weet dat Daniel er alles aan doet, om de standaard zo hoog mogelijk te krijgen. Dat is op zich al prijzenswaardig. Drukke baan etc..........
Je moet niet vergeten dat het een hobbie site is, natuurlijk mag je de lat best hoog leggen, maar om die horizon nou in de regels te gaan vastleggen gaat mij te ver. De andere genoemde sites zijn van een iets ander kaliber. Internationaal en zo. Blijft dat DPS een geweldige site is. Onze jongste dochter (nu 12 jaar), heeft ook haar bijdrages aan deze site geleverd.
Misschien terzijde: ik heb Daniel al eens voorgesteld om het Nederlands aan te pakken, taalfouten er uit halen. Dat hoop ik nog eens voor hem te kunnen doen. Samen komen we een heel eind Laughing
Harry

Scanners: Uniden Bearcat UBC 9000 XLT, Commtel 213.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 20:37, 18/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Paar opmerking:

Op dit moment controleer ik net op kwaliteit van de foto's. Dat laat ik volledige aan de fotografen over. Wel merk ik dat er bij sommigen fotografen behoefte is om hier feedback over te krijgen. Bij de nieuwe layout ben ik van plan een categorie te maken voor foto's die kwalitatief goed zijn. Om foto's in deze categorie te krijgen zullen foto's aan een aantal eisen moeten voldoen (al-la airliners.net, jetphotos.net etc.). Even voor de duidelijkheid: foto's die niet voldoen aan de eisen, kunnen nog steeds geplaatst worden. Maar dat ik ik eerder al zij, veel tijd heb ik niet.

Wat betreft de taal fouten op de site, ik ben me hier van bewust. Ik ook al van van wat mensen aangebonden gekregen om dit bij te werken. Dank hier voor! Enigen probleem is dat de meesten van deze fouten hard in de code staan, en dat er niet een systeem is om dit makkelijk te bewerken. Maar nogmaals ik ben me hier van bewust en hoop er is wat aan te kunnen doen.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
eagle
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 23:26, 19/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail
goudranet
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 21:59, 27/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Een beetje laat na deze discussie maar ik las dat er gesproken werd over de lat hoger leggen.
Aan de ene kant ben ik zeer blij dat ik nou ook eens mijn foto's geplaatst krijg op een luchtvaart site, maar aan de andere kant mag van mij op sommige punten de lat ook omhaag door bijv net zoals eerder al genoemd de horizon recht zetten, of er een poging er toe doen. Dit is gemakkelijk te doen door het gratis te downloaden programma picasa.
Overigens stoor ik me er wel aan doordat er foto's geplaatst worden van toestellen waar bijv de neus of staatstuk niet of gedeeltelijk op staat.
Het gaat naar mijn mening niet om zoveel mogelijk foto's te plaatsen, waar ik soms wel eens het gevoel van krijg, maar kwaliteit van de foto's.
Het moet een lust zijn voor een ander om naar de foto's te kijken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
eagle
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 22:41, 28/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Iemand die perfect is bestaat niet,we zijn toch allemaal mensen.

Al denken sommigen van niet.

Weet bijna wel zeker dat er site,s zijn die alleen maar kijken naar de hoeveelheid foto,s en niet naar de kwaliteit .!!!!!!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 22:45, 28/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Ik zal zal eerlijk toegeven, ik heb ook wel wat foto's online staan waar van ik weet dat de kwaliteit een zootje bagger is. Toch heb ik af en toe van die speciale kleuren schema's en zo waar van ik denk, voor uit dan maar.

Als je lang genoeg zoekt, kan je iedere foto wel afkeuren. Maar voorlopig laat ik de lat op de startbaan liggen. Bij de versie van de site, gaan wel kijken hoe streng DPS gaat worden voor de " High Quality" categorie.

Image
Flyboeing
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 13:52, 30/11/2010 Reageer met quote Naar boven

In het geval van een speciaal kleurenschema o.i.d. snap ik best dat deze toegevoegd kan/gaat worden aan de website, ookal is de kwaliteit niet goed genoeg.

Echter, ik ben van mening dat als je jezelf als een goede fotowebsite wil neerzetten er wel gelet mag worden op de kwaliteit van sommige foto's en dat het toestel er in zijn geheel op staat en dat de horizon recht is. Oke, horizon is iets meer werk om aan te passen, maar het vliegtuig in zijn geheel er op vindt ik alleen maar goed. Dat zou ik teminste altijd proberen als ik een foto maak......

Airliners gaat nog een stap verder, foto moet precies gecentreerd zijn (of een andere leuke compositie). Dat vindt ik dus wel te ver gaan! Mijn punt is eigenlijk, kwaliteit mag van mij om hoog, horizon recht en vliegtuig er in zijn geheel op. Simpele regels, makelijk aan te passen bij het uitzoeken van een foto Wink
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 14:57, 30/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Een rechte horizon is het eerste waar ik naar kijk, een kist die aan het taxieen is tegen een berg op ofzo?
Nee, een beetje kritisch naar je eigen foto's mag best voor je ze upload, met wat er gezegd wordt, het moet wel een toonbaar plaatje zijn.... Surprised
Flyboeing
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:33, 30/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Precies Wink
goudranet
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 18:04, 30/11/2010 Reageer met quote Naar boven

Mijn punt is eigenlijkexact de zelfde als Flyboeing op Di Nov 30, 2010 2:52 pm
Letterlijk schreef hij: Mijn punt is eigenlijk, kwaliteit mag van mij om hoog, horizon recht en vliegtuig er in zijn geheel op. Simpele regels, makelijk aan te passen bij het uitzoeken van een foto.

Ik wil mij hier geheel bij aansluiten Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> DPS Website