Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Algemeen
Auteur Bericht
Aranca
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 9:01, 01/07/2015 Reageer met quote Naar boven

Vraagje; weet iemand mss iets meer te vertellen over de triple 7 van Gabon (Republic of Gabon)? Het zou een regeringstoestel moeten zijn als ik het goed begrijp.
Zag em toevallig overvliegen en snel een paar foto's gemaakt. Dit was zaterdag 27 juni om 17:04 uur. Hij vloog over Schiphol maakte een rondje boven Diemen/A'dam Zuidoost en vloog toen richting baan 27. Heeft iemand hem mss ook gefotografeerd? Staat maar 1 foto van dit toestel op de site uit maart vorig jaar.

De bovenkant van het toestel is vrij saai (wit, geen tekst) en hij heeft drie dunne strepen (groen, geel en blauw) die ook over de motoren terug komen. Onder de streep is hij grijs. Onder de vleugel staat geen registratiecode dus ik moest even zoeken.
Wat mij opviel en wat ik erg mooi vond waren de nosecowls. Die zijn van gepolijst aluminium (glanzend dus) Zou daar graag een keer een close-up van maken. Weet niet welke maatschappijen dit ook hebben. Gezien het feit dat ik bijv. op flightradar al geen vluchtnr en callsign zag denk ik niet dat je van te voren weet wanneer die naar EHAM komt. Casper zag em zelfs helemaal niet. Kan ook geen nieuwsberichten vinden over dit bezoek(?) aan Nederland.
Iemand een idee?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
renevdwal
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 10:50, 02/07/2015 Reageer met quote Naar boven

Het toestel is inderdaad van de Republiek van Gabon.

Het toestel krijgt een nieuwe verflaag in H17 van de KLM.

Scramble is misschien een hele leuke site voor jou, daar kan je bijna alles vinden wat er komt op Schiphol.

http://forum.scramble.nl/viewforum.php?f=14
Aranca
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 13:20, 02/07/2015 Reageer met quote Naar boven

Dank je Rene is idd een leuke en handige site!

Grappig om te lezen dat ie impounded was 25 febr. in Parijs (ORY) en 17 februari weer in dienst genomen werd en nu door de KLM wordt overgespoten. Hoop de dat KLM hier z'n vingertjes niet aan gaat branden dan. Hoop dat ze vooraf betaald hebben...

Ik hou het ff in de gaten. Zal ie wel een weekje in H14 blijven staan. Zou die ma of di dus weer kunnen vertrekken mogelijk.
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 20:36, 02/07/2015 Reageer met quote Naar boven

Aranca schreef:
Heeft iemand hem mss ook gefotografeerd? Staat maar 1 foto van dit toestel op de site uit maart vorig jaar.

Heel toevallig stond ik bij 27:

Image

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Aranca
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 15:17, 04/07/2015 Reageer met quote Naar boven

Quote:
Heel toevallig stond ik bij 27:

Heel toevallig? Laughing Is ook een mooi plekkie om te staan op een zonnige zaterdagmiddag in juni... of welke andere dag in welk jaar dan ook..

Even vraagje als beginnend spotter: Gezien de richting van de neus stond je dan niet aan de Mac-kant van de 27 maar bij Schiphol Oost?

Prachtige foto! Ben jaloers dat ik em zelf niet gemaakt heb.
Zag em aankomen in m'n achtertuin en dan zit ie toch nog wel op min. 1300ft en haast is niet handig als je een mooie foto wil maken Embarassed
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 17:42, 04/07/2015 Reageer met quote Naar boven

Inderdaad toevallig. Ik stond op wat andere vliegtuigen te wachten en toen zag ik hem overvliegen. Totale verassing voor mij.

Ik stond inderdaad aan de Schiphol Oost kant. Hier om precies te zijn. Tot de vroegen avond werkt dat een stuk beter met belichting.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Aranca
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 19:17, 04/07/2015 Reageer met quote Naar boven

Oh ja idd ik zie het. Je hebt de zon grootste deel van de dag in je rug dan en de zijkant van het toestel mooi belicht. Heb nog ff nagevraagd wanneer die weer vertrekt; dat zal waarschijnlijk maandag zijn.

Click hier voor mijn foto's
Aranca
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 19:33, 05/07/2015 Reageer met quote Naar boven

Was vandaag dus al om 10:40 weer vertrokken met nieuw laagje verf. Helaas gemist.

Click hier voor mijn foto's
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Algemeen