Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie
Auteur Bericht
jellevandenbelt
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 21:17, 03/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Ga naar specificaties en dan scroll je naar beneden naar sensor dan staat er een vinkje achter maar voor dat vinkje staat een letter i met een cirkel er omheen en als je daarop klikt dan staat er : Sommige camera's bevatten een eigen stabilisatiesysteem, hierdoor zijn geen speciale gestabiliseerde objectieven nodig...
Sorry dat ik misschien zo eigenwijs ben maar de verkoper zei ook dat er een stabilisatiesisteem IN de camera zie... Very Happy

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 23:52, 03/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Prima, anders kijk je eventjes op de website van Canon, dan zal je het zien.....
Beter nog doe je eventjes Google, dan krijg je meteen je antwoord....

http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/tips_en_truuks/10_tips_voor_de_aanschaf_van_je_eerste_digitale_spiegelreflexcamera.asp

Hier staat bijvoorbeeld tussen de reacties een opmerking:

Quote:
Bij Canon en Nikon moet je met gestabiliseerde lenzen werken, bij Sony en Pentax zit de stabilisatie al in de body. Afhankelijk van de lenzen die je wilt kopen kan dit uiteindelijk invloed hebben op de prijzen van de lenzen

Of http://www.fotografie.nl/nieuws/40641/reflexcamera-kiezen-makkelijker-gemaakt-vergelijk-de-merken

Onder het kopje Canon;

Quote:
Beeldstabilisatie: zit bij Canon nooit in de body, een deel van de objectieven is ermee uitgerust.

Van de website van Canon zelf, de EOS 600D, onder het kopje specificaties kom ik het niet eens tegen, beeldstabilisatie...Wink

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_600D/

Best logisch, Canon heeft dat in zijn objectieven, óf niet en dan is fotograferen een lastige opgaaf....Wink
Mijn niuewe EOS 7D met de 24-70L is zo'n lastige combi....geen IS op het glas...maar wel lichtsterk, dus kan ik alsnog snelle sluitertijden gebruiken....

Anyway....doe eens wat leeswerk op internet, daar vindt je alle informatie die je kan vinden.....dus ook dat Canon gewoonweg geen stabilisatie in de body [ op de sensor dus ] gebruik vanwege het feit dat Canon vindt dat je dat over moet laten aan het objectief.
Bijkomend voordeel is dat ook het beeld in je zoeker gestabiliseerd is, wat je dus niet hebt met een body [ zoals Sony of wat Nikons ] met stabilisatie...simpelweg omdat je spiegel in de weg zit....Wink je spiegel is 'halfdoorlatend'.....dat wil zeggen dat je sensor wel licht krijgt, maar je 'occulair' waar je door kijkt ook....zou dat niet zo zijn kan je of niks zien door je occulair, of je sensor wordt geblokkeerd door de spiegel.....
Zou je body stabi hebben [ op je sensor dus ] zou je daar niks van merken als je door je occulair kijkt, bij Canon merk je het wél omdat de stabi in het objectief zit [ de IS aanduiding ]

Ik hoop dat ik je nu een beetje overtuigd heb met voldoende onderbouwing, Canon heeft géén stabilisatie in de bodies van de EOS serie.....Smile

D.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 23:56, 03/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Laatste poging om je te overtuigen....jouw link, alleen niet de kit maar alleen de body....

http://www.cameranu.nl/nl/digitale-cameras/canon/eos-spiegelreflex/canon-eos-600d-body/h254_1007_168064/#tab-tbSP

Wat zie je staan bij ' beeldstabilisatie'.......? ik zie een groot rood kruis....zoals ik al zei, jouw link is de kit, de kit heeft een 18-55 lens bijgeleverd met IS, Image Stabilisator...... Rolling Eyes

D.
jellevandenbelt
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 8:35, 04/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Okeey hij is blijkbaar toch zonder beeldstabilisatie maar als ik met men tamron 70-300mm lens fotografeer en de lens is helemaal uitgeschoven (300mm) dan krijg ik meestal wel onbewogen platen
Ik heb mijn slr camera sinds mei daarvoor had ik een fujifilm finepix s1800 compact camera, die beviel me niet goed vanwege de slechte kwaliteit foto's (korrelige foto's) ik ben nog maar 14 dus de spiegel reflex zat er eerst niet in maar ik ben gaan werken en ongeveer 900euro bij elkaar gespaard en toch overgegaan naar de slr wereld.

Nog even een vraagje het gaat niet over dit forum maar heb je de a380 emirates al op Schiphol gezien?

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 10:26, 04/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Dat je onbewogen platen krijgt is vooral omdat het niet echt [top]zwaar is....wacht maar als je 'beter' glas koopt, dat is zwaarder en zonder IS ga je dat merken.
IS heeft ook als voordeel dat je wat langer kan doorschieten, bijvoorbeeld bij zonsondergang....scheelt vaak 2 tot 4 stops afhankelijk van je diafragmaopening.

Ja ik heb gisteren de A380 gezien, 2 x zelfs..... Laughing
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 10:28, 04/08/2012 Reageer met quote Naar boven

IS heeft trouwens niks te maken met het onderwerp wat je fotografeerd, IS is om jouw beweging te onderdrukken.....in je objectief zitten miniscule 'gyroscopen' die beweging detecteren en via ingewikkelde electronica wordt dat gecompenseerd.....bij mijn Tamron zag je dat mooi omdat er 1 van de lenselementjes gebruikt wordt daarvoor, je ziet en hoort het systeem werken....
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:32, 04/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Ik ga maandag trouwens de Canon EF 70-200 F4 L USM halen....
De reden is dat het objectief mooi aansluit op mijn huidige Canon 24-70 F2.8 L USM, en de prijs.....het gemis aan IS neem ik voor lief, als ik zie wat voor platen je ermee kan maken moet dat goedkomen..... Very Happy
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 21:17, 06/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Very Happy objectiefje in huis, nog eventjes een reepje laatste zonlicht meegepakt langs de Polderbaan net....i'm impressed....ondanks de wind en mindere lichtomstandigheden heb ik een aantal haarscherpe platen..... Razz
2 weken vakantie in aantocht, en mooi weer, dus dat gaat helemaal goedkomen. zal later terugkomen op dit glas met eigen ervaringen, ik vindt dat ie thuishoort in dit topic, juist vanwege de gunstige prijs.
Ik betaalde 569 euro en hiervoor krijg je dus L-glas!! L-glas is de professionele lijn van Canon, met het witte uiterlijk.
Op internet zie je vaak de vraag komen, welke kan je beter halen, die 70-300 IS USM of de 70-200 F4 L USM...... de laatste wordt vaak/altijd aangeraden vanwege de héle goede prijs/kwaliteitverhouding....beter glas voor dát geld is er gewoonweg niet....Wink
De 70-300 IS USM is ook wel leuk, vooral als je meer bereik wilt voor ongeveer hetzelfde geld....USM staat voor Ultra Sonic Motor, de autofocusmotor is een ring die je óók manueel [ MF ]kan bedienen ondanks dat je schakelaartje op AF staat....soort slipkoppeling zit erin, hij draait oneindig door dus.
Persoonlijk zou ik Quality kiezen boven Quantity, dus liever iets minder zoom, maar véél betere optische prestaties, dan véél zoom en minder scherpe beelden. [ 1 van de nadeeltjes van telezoom ]

Nu eventjes voor Jelle......ik snap dat je net komt kijken, maar toch ga ik je mijn oude Tamron aanraden, de 18-270mm, en dan de allerlaatste type....met piëzo-control...Wink
15x optische zoom, als je, ongeveer, wilt weten wat er mogelijk is met dat glas, vrijwel álle foto's van mij, ná juli 2011 zijn gemaakt met dat glas, tenzij anders aangegeven...Wink
Het glas is zowel groothoek als zoom, hij is dus perfect bruikbaar in vrijwel alle denkbare situaties.....prijs ligt om en nabij de 500 euro, en ik denk dat het een zéér leuk stukje glas is voor iemand die vooral aan het leren is....daarbij, Tamron geeft 5jaar garantie op zijn glas, dus mocht je kijken voor ander glas, Tamron is zéker een aanrader....

verder nog een paar tips mbt aanschaf objectief;

Kwa budget.....in alle budgetten is er wel wat te vinden, maar ga na of je niet voldoende hebt aan je kitlenzen om vervolgens door te sparen voor kwalitatief beter glas.
Je kan altijd het beste gewoon investeren in glas, dat gaat decenia lang mee als er goed mee omgaat.....en je ziet het ook aan het eindresultaat, minder bewerken, meteen goed uit je camera, mooiere kleuren, goed contrast, details.....dat ga je als extra terugkrijgen als je iets meer investeerd....
Ik heb uiteindelijk 3 lenzen gehad voor ik 1 goede kocht, als ik meteen die goede gekocht had, had ik het geld voor 1 goede lens over gehad...Wink

Voordat je aankoopt, bepaal wat je fotografeert, in general....het is natuurlijk mooi als je meerdere onderwerpen kan vastleggen, maar met 1 objectief....vooral als je meteen goed wilt kopen kan dat frustratie schelen.
In mijn geval, ik sta niet alleen op Schiphol, ik doe ook autosport of portret, landschap, achitectuur en zelfs interieurotografie....het mooiste is om dat allemaal met 1 lens te doen, maar dat is onmogelijk, maar je kan er wel rekening mee houden bij aanschaf...Wink
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 22:05, 08/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Even klein updatetje mbt de 70-200 F4L USM....
Ben echt onder de indruk....heb alleen eventjes gelegenheid gehad tussen half 9 en 9 ongeveer in de avond ivm werk, vooral vandaag viel het me op dat met goéd licht het resultaat ook goed is....ondanks geen beeldstabi....
Zal 1 dezer dagen weer eens wat updaten in het bekende topic.
1 van de meest opvallende vooruitgangen die ik met pak m beet 150 plaatjes geboekt heb is het feit dat nabewerken vrijwel niet meer nodig is [ op het 1e gezicht ]. kleuren komen prima overeen met de werkelijkheid, contrast is geweldig, en door de USM focussed het objectief behoorlijk snel.
Het gewicht is een andere plus! je hebt wél wat in je handen, maar het is niet overweldigend zwaar....de diameter is perfect, 1 beweging van 70 naar 200 is mogelijk heb ik gemerkt...
Enige nadeel is dat je flink in de kijker loopt met dat wit/grijze toeterding....
Voor dit moment zeg ik, een échte aanrader!! helemaal als ik zie wat het alternatief is voor hetzelfde geld, de 70-200 F4L USM is te koop voor rond de 550/600 euro, dus vergelijk zelf maar...Wink gebruikt heb ik prijzen gezien van minder dan 400 euro, ook het overwegen waard...
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie