Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie
Auteur Bericht
Williamvanburen
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 16:31, 23/06/2012 Reageer met quote Naar boven

EHAM36L schreef:
Duidelijk ben je onbekend met de hoge eisen die ze stellen, zodanig hoog dat Photoshoppen/bewerken een must is....en bewerken heeft niks te maken met het onzeker-zijn over het kunnen van de maker, maar eerder met het strakker maken van een plaat.....bewerken houdt véél meer in dan bijsnijden of scherper maken....sommige dingen shop je niet weg [ bewegingsonscherpte ] en sommige dingen kan je niet tegengaan met instellingen [ ruis, dustspots, een wolk voor de zon.....] en is dus bewerken handig tegenwoordig....en soms, om platen te redden, echt een must.....
Vooral als je met RAW-formaat bezig bent zijn de verschillen als dag en nacht..... Confused

Ik ben ook al een tijd member bij Airliners maar plaats daar geen pics, nog niet althans en ben wel op de hoogte van de eisen. In de volksmond is of betekent het Photoshoppen een foto zo bewerken dat het weinig meer heeft van het origineel. Dat bedoelde ik daarmee, en een ervaren fotomaker schiet vaak in een keer zijn shot. In de tijd van de analoge fotografie moet je wel. Weet niet of je een nikon gebruiker bent, met de software kan je zeker je instellingen bijwerken, waarom ik ook altijd op 2 formaten schiet jpg en nef.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
Awax
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 19:57, 23/06/2012 Reageer met quote Naar boven

William,
Om je te laten zien wat ik bedoel, kijk naar twee recente foto's van mij hier bij DPS.
#29294 MD-11 N381WA.
Afgewezen. Commentaar: unsharp, blurred.
#28713 777-F A7-BFB.
Afgewezen. Commentaar: titles not sharp.

Ze draaien echt elke pixel binnenstebuiten. Omdat prof-fotografen meekijken, zeggen ze. Maar die halen volgens mij hun schouders op over zulke extreme eisen. Niet nodig voor afdrukken in krant of tijdschrift.
Maar plaats 's een paar foto's bij airliners en laat ons weten wat je te horen krijgt.

Awax.
renevdwal
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 22:40, 04/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Airliners.net een erg leuke website, maar ze zijn niet geheel objectief.
Een ruim jaar geleden stond ik met Mary Fraser en Co van den Heuvel foto's te maken, ik heb hun foto's gezien op hun camera, het verschilde helemaal niets met mijn foto's, zij hebben de foto's geplaatst, maar eerst enorm bewerkt, ik moest 5 keer kijken of wij wel hetzelfde toestel hadden gefotografeerd. De KLM kist van die mensen zag gewoon weer KLM blauw terwijl het toestel op hun camera's toch echt lichtblauw waren. Het enige wat ik heb gedaan is wat gecropt en ietswat scherper gemaakt, De foto's van Co en Mary kwamen wel door de test, de mijne werd afgekeurd, terwijl mijn foto puur natuur was.

Toch waren de foto's van Co en Mary schitterend hoor!!!!
Ook airliners.net is een prachtige website, maar geef mij maar www.dutchplanespotters.nl Wink
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie