Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie
Auteur Bericht
jellevandenbelt
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 19:51, 07/03/2012 Reageer met quote Naar boven

hallo allemaal,
ik ben 13 jaar en ga een nieuwe fotocamera kopen speciaal voor de vliegtuigen.
maar nu zit ik met een plobleem
ik het geld bijelkaar gespaard om een CANON EOS 1100D te halen met 2 lenzen
de 18-55mm en de 75-300mm dus daar was ik helemaal bij verkocht
maar nou mag ik van mijn ouders geen spriegelreflex camera halen
maar mag wel gewoon een compact camera maar welke ik zag al op cameranu.nl een mooie Canon PowerShot SX40 HS
maar is dat wel een mooie camera voor vliegtuigen???

hier moet mijn camera aan voldoen
- een zoeker
- veel zoom
- goede kwaliteit
- het liefst canon of nikon

ik heb nu nog een fujifilm finepix s1800 maar die bevalt mij totaal niet omdat er geen lens op kan en hij heeft hele slechte kwaliteit Evil or Very Mad

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 22:46, 13/03/2012 Reageer met quote Naar boven

Hej,

Wat ik hier lees is dat je een DSLR wil, maar niet mag. En de grote compact camera's je niet goed genoeg zijn.
Kan een paar dingen voorstellen maar wat er mogelijk is weet ik natuurlijk niet.

Een systeem camera, zo als de Nikon 1, Olympus PEN. Deze camera's zitten tussen de grote compact camera's en de DSLR's in. Hiermee kan je namelijk ook lensen wisselen. Nadeel is wel dat er nog niet veel grote lenzen beschikbaar zijn. De grootse die ik kan vinden is van Olympus, 150mm.

Je geld sparen tot dat je 18 bent. Dan hebben, wettelijke gezien, je ouders niets te zeggen over wat voor camera je koot. In die tijd kan je sparen en kennis opdoen zodat zo meteen een wat professionelere camera kan kopen.

Je kan discuseieren met je ouders of er mogelijkheden zijn om een tweedehands DSLR te kopen. Afhankelijk van het model heb je body's rond de 250 euro. Lensen zijn wel wat duurder.

Canon SX40 heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb zelf wel jaren lang met de Olympus SP570UZ gefotografeerd en beviel prima. Enig min punt is dat die in moeilijke weer omstandigheden er wel moeite mee heeft de kwaliteit iets achteruitgaat.

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
jellevandenbelt
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 23:17, 16/03/2012 Reageer met quote Naar boven

Iemand hier met de canon powershot hs40??

Image
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:29, 17/03/2012 Reageer met quote Naar boven

Weinig tot geen recente ervaring met compact camera's , al had ik van de week een Canon in mijn hand die rond de 300 euro lag en zeer mooie platen schoot, ook bij héél weinig licht. type weet ik niet, wel 1 van de nieuwste, en je hebt m mét en zonder GPS [ voor locatiebepaling achteraf ]
de Canon waar je mee kwam in je eerste post heeft een behoorlijk zoombereik [ optisch!!! digitaal móet je vergeten!!!! ] 35x optische zoom wordt vergeleken met 840 mm in 35mm formaat [ fullframe dus ] en als je dat bereik wilt als je een DSLR hebt mag je behoorlijk wat centjes meenemen voor alleen de lens al....
Een DSLR heeft zijn voordelen, maar een compact ook...Wink mijn DSLR + lenzen doe ik niet eventjes zomaar in mijn jaszak, al is de SX40 ook best een grote jongen....
Je keuze voor de instapper 1100D is opzich niet zo heel verkeerd, ook gezien de bijgeleverde lenzen [ ik heb veel platen met de 75-300 geschoten ] maar persoonlijk zou ik nog eventjes doorsparen en een iets uptodater body aanschaffen....
Persoonlijk denk ik dat de SX40 wel geschikt is voor spotten, juist vanwege de 35x zoom [ optisch, nog maar een keertje.....]
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 11:36, 17/03/2012 Reageer met quote Naar boven

Ohja.....

Quote:
Het is mogelijk om bij een volledige resolutie maximaal 8 beelden met een snelheid van 10,3 bps (beelden per seconde) op te nemen.

Ook niet onbelangrijk, de burstmode....vooral handig als je panningshots maakt en je niet al te ver van het onderwerp afstaat....
Bijvoorbeeld een opstijgend vliegtuig volgen en onder het volgen maak je dus 10 [ of 8 ] foto's per seconden door je ontspanknop in te drukken....
In mijn ogen een MUST bij spotten.... Wink

Direct alternatief voor de Canon is de Nikon P500 en er zijn diverse vergelijkende tests te vinden op het net....misschien een optie om te kijken welke van de 2 het goedkooptste is?

Denk in iedergeval goed na over je aankoop....
jellevandenbelt
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 13:03, 17/03/2012 Reageer met quote Naar boven

Okeey bedankt voor de moeite en de info Wink
Het wordt dus tog de hs40

Image
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 13:53, 30/03/2012 Reageer met quote Naar boven

Ik ben ook weer aan het kijken voor een 2e camera, afhankelijk van het budget wordt het repsectievelijk de Canon 7D of 5D, mocht de 7D mogelijk zijn is het nog afwegen of de 60D geen beter alternatief is gezien mijn reden voor aanschaf van een nieuwe body de sensor is.
Nu heb ik 12,2 mp, dat gaat dus bij beiden 18 mp worden....., de 7D heeft ook 2 processoren, de 60D 1 van die 2....prijsverschil is ongeveer 400 euro.....dillemma's..... Confused
Gebruikt is ook nog een optie.... Laughing
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 21:34, 09/07/2012 Reageer met quote Naar boven

EHAM36L schreef:
dillemma's..... Confused

Niet meer, net de 7D maar aangeschaft..... Cool
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 21:50, 10/07/2012 Reageer met quote Naar boven

Wauw..... Shocked vergeleken met de 7D is mijn oude 450D echt speelgoed, net eventjes een uurtje langs de Polderbaan gehangen, wát een wereld van verschil, zowel de bediening alswel het eindresultaat, met hetzelfde glas....
Waar ik met de 450D ISO400 gebruik bij naderende zonsondergang, kan ik met de 7D met veel minder ISO uit de voeten, en vooral de 8bps [ 8 shots/seconde ] is een goed pluspunt....
Eerste indruk na ~100 clicks; dit had ik véél eerder moeten doen!!
Als je het geld hebt, DOEN! dit is een goede investering, zeker zijn geld waard, voor zover ik na 1 dag kan oordelen... Laughing
Misschien is dat omdat er welgeteld 60 euro verschil zat tussen enkel de 7D body, en de 60D+18-135 glas [ beste deal, prijstechnisch ], het glas is niet van toepassing, dus de keuze is snel gemaakt...1 nadeel wel gevonden, CF-kaartjes ipv de usual SD-dingen...behoorlijk aan de prijs [ 8 gig/60mbs/50euro ]..... Rolling Eyes
jellevandenbelt
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 22:25, 04/08/2012 Reageer met quote Naar boven

Ik heb niet de sx40 he genomen maar toch men ouders kunnen overhalen en toch Ed dslr wereld in mogen gaan het is ook niet de 1100d geworden maar heb doorgespaard voor de 600d met 2 lensjes een 18-55mm en een 70-300mm

Image
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Fotografie