Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Luchthavens
Auteur Bericht
Wynand
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 13:14, 02/05/2011 Reageer met quote Naar boven

Beste Spotters,

Afgelopen zaterdag ving ik een gesprek op dat er plannen zijn om parallel aan de kaagbaan een nieuwe ‘zesde baan ’ aan te leggen. Smile
Nu gaan die verhalen al veel langer de rondte. Zo zou er tussen de polderbaan en de zwanenburgbaan ook een nieuwe baan komen.

Zie http://www.depers.nl/economie/66909/Schiphol-zesde-baan-blijft-nodig.html

Ik heb bijvoorbeeld meegekregen dat Schiphol een aantal gebouwen/bedrijfsterrein aan het verplaatsen is. Weten jullie hoe concreet deze plannen nu werkelijk zijn? Gezien al die milieubezwaren denk ik dat het bij een voorstel blijft.

Denken jullie daar anders over?

Wynand
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
EHAM36L
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 18:18, 02/05/2011 Reageer met quote Naar boven

Dat ik een kleine jongen was ging ik vaak met Pa mee naar Oost, tóen gingen die gesprekken al de rondte...Wink
Schiphol gaat de komende jaren NIET uitbreiden baantechnisch, er is op dit moment, voor zover ik het begrijp en bekijk, genoeg capacitiet voor de afhandeling van het huidige verkeer.....
Milieutechnisch komt er ook nog wel eea kijken, denk aan hele verhuizingen van dorpskernen zoals in het verleden gebeurt is....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
Daniel
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 21:20, 02/05/2011 Reageer met quote Naar boven

Er gaan inderdaad al een aantal jaren verhalen over een parallel Kaagbaan. Hij zal er ooit is komen, maar ik denk zelf dat het nog wel een aantal jaren duurt. Voor Schiphol is het natuurlijk heel interessant, niet zo zeer om mee "runway tijd" te hebben - want dat hebben ze genoeg met 6 banen - maar meer om de grond die het met zich mee brengt.

Waar Schiphol op dit moment wel mee bezig is, al willen ze het niet officieel bevestigen, is een nieuwe terminal. Deze wordt op dit moment gebouwd ten noorden van de Brandweer aan het einde van de Buitenveldertbaan. Althans, ik vermoed dat dit een nieuwe terminal is.

Misschien ook een leuke filmpje voor dit onderwerp van een aantal jaren gelden, paar van de uitbreidingen die hier op te zien zijn, zijn al gerealiseerd, een van de nieuwe general aviation (zakenjets) terminals op Schiphol Oost bijvoorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=gH4u57vapGU

Image
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Luchthavens